כאן תוכלי למצוא טיפים וכלים שיעזרו לך לקדם את הקריירה שלך. חשוב לנו שתמצאי מקום עבודה שיאפשר לך לשלב באופן הנכון ביותר עבורך את העבודה עם חיי המשפחה. מרגישה שחסרים לך כלים? כתבי לנו

  • ספורט אתגרי: אמא עובדת ומתאמנת

    כתבה: הילה רמלר
    23 יולי 2019
    בעידן של היום אין צורך להרבות במילים על יתרונות האימון הגופני לגוף ולנפש. והדרך אל האושר עוברת בשביל של זיעה. בריאה. אבל איך עושים את זה כשאת אמא עובדת? קובעים כמה כללים. יש לנו כמה כאלה כאן בפנים. מוכנות? קפצו פנימה

    כתבה: הילה רמלר

    בואי נדבר על ספורט ואימהות, אבל בלי בולשיט. לא על איך לשרוף קלוריות תוך כדי ספונג'ה ולא על איך לכווץ ולשחרר כשאת יושבת במשרד. אני מדברת על אימון אמיתי. עם זיעה. מהסוג שמקפיץ לך את האנדרופינים למוח ושורף קלוריות כאלו היית מדונה בהופעה בדבלין.

     

    לעבוד להתאמן לאהוב, את עצמך

    יש הרבה סיבות לא להתאמן, אך הגדולה מבניהן היא זמן  - עכשיו תחשבי "אמא עובדת" והכתובית שקופצת על מסך הסמרטפון שלך היא "משימה בלתי אפשרית". נכון?  אז לכבות ניידים, ולחשוב שוב - לפני שתשכנעי את עצמך שאין לך זמן או אנרגיה לתרגול, כדאי שתדעי, שספורט לא ישאב ממך אנרגיה אישית, אלא יגביר אותה, ישפר את הבריאות הנפשית והרגשית, יעניק לך את כוח הגוף וגם יאפשר השלת קילוגרמים עודפים. וזה, תמצית האושר. או במילים אחרות, זה מה שאמהות עובדות צריכות.

    לכן המטרה היא למצוא זמן להתאמן. כן, גם עם לוחות זמנים מטורפים, פעוטות דביקים, תקציבים הדוקים, חוסר שינה כרוני, וחלקנו, בואי נודה על אמת, גם עם אפס כישרון אתלטי. לא כולנו מדונה.

    אז בואי, אפשר לפתור את זה בקלות, פשוט לא לעשות. אבל אנחנו סופר מאמז וזה, אצלנו לא אופציה. נכון? אז בואי נמשיך לאסטרטגיות יעילות יותר.

     

    ככה עושים את זה נכון

    בלי מציאות מדומה

    נוכח שלל המשימות שלך בבית, בעבודה ובחיים בכלל, הכלל הראשון יהיה - להוריד ציפיות. היי ריאליסטית ואל תשבצי שבעה אימונים בשבוע אם זה לא ריאלי כרגע. התמקדי במה שאפשרי עבורך. 

     

    מודל חיקוי: הרצל. המטרה: ליצור חזון

    או במילים אחרות: מטרות. למה את מתעמלת? להישאר בכושר, לרזות, למען הבריאות, להעלות מצב רוח, להוסיף אנרגיה. כל התשובות נכונות. מה תהיה התוצאה הסופית שלך? משקל אידיאלי זו מטרה לגמרי לגיטימית, גם חיטוב ופיתוח שרירים. למה לא? כשאין לך חשק לנעול נעלי ספורט, תחשבי  - חזון!

     

    ועכשיו: מוטיבציה

    צרי זיכרון של איך את מרגישה אחרי אימון (או למתקדמים - במהלכה) והנה, זו המוטיבציה שלך. כשאת מרגישה שעוד רגע את מוותרת על הפעילות היזכרי בהרגשה הזו, איך הגוף מרגיש, כמה הקפה של הבוקר הרבה יותר מוצלח ואיך הג'ינס נראה עליך הרבה יותר טוב. ועכשיו תיזכרי איך תרגישי בלי האימון. את כבר על מסלול הריצה? ברור.

     

    תכנית לדבוק בה

    שבצי את הפעילות בזמנים שמתאימים לשגרת היום שלך - וצרי תוכנית אימונים. אם את יכולה לקום מוקדם לאימון ולסיים בזמן לשלוח את הילדים למסגרות, להתארגן ולצאת לעבודה, זו אפשרות נוחה. תחשבי על זה: שבע בבוקר, סיימת את אימון היופי שלך, כל היום לפנייך ואת כבר בהיי.

    אולי זה יעזור, או במילים אחרות, טיפ: קבעי עם חברה אימון בשש בבוקר, נראה אם יהיה לך לב להבריז לה.

     

    לא בן אדם של בוקר?

    או לחילופין, אין לך חברות? מצאי זמן אחר אחה"צ, או ערב. עשי את הסידורים הדרושים שלא יהיו הפרעות או בשמן האמיתי -  תירוצים. הרשמי לחדר כושר, סטודיו, קבוצת ריצה, מאמן אישי - כל מסגרת שתמנע ממך לדלג על אימון, או חלילה לוותר על כל הרעיון.

     

    גלי מה הרעל שלך

    כי אחרי שתתמכרי לא תוכלי בלעדיו. מצאי את הספורט שמתאים לך, ליכולות האישיות שלך, למבנה הגוף, למצב הכושר הגופני ולאופי שלך. סטודיו לפילאטיס, לאימוני עיצוב וחיטוב, חדר כושר, יוגה, ריצה על המסלול, שחייה בבריכה, בים. לגמרי ניסוי ותהייה.

     

    קרוב אל העין קרוב אל הלב

    כלומר: מיקום. עשי מחקר מה יש בסביבת המגורים שלך או ליד עבודה. כי נוחות היא שם המשחק. האימון חייב להיות קרוב וזמין. 

     

    כושר זה הטרנד החם ביותר

    חשבת שיהלומים הם חבריה הטובים של האישה? אהה, לא ממש. נסי פריטי ספורט אופנתיים - נעלי ספורט חדשות, מכנסי יוגה מעלפים או בגד ים מדליק. אלו יעשו את האימון הרבה יותר אטרקטיבי. צ'ופרים כאלה ידרבנו אותך לצאת לאימון. נשבעת שהיו לי נעלי ריצה שהעלו חיוך גדול על פני כל בוקר כשהתעוררתי לריצה. 

     

    ואם כבר בענייני צ'ופרים

    אם יש לך אפשרות להספיק לשתות שייק פרי, לחטוף ארוחה טובה או קפה בבית קפה, עם חברה או לבד, מידי פעם אחרי האימון, הכניסי את זה ללו"ז, ככה יש למה לחכות.

     

    אמא'לה התבלבלה

    ועכשיו אני אסתור את עצמי, מותר לי - אני אמא. אם לא הצלחת לבצע את האימון, זה לא נורא. זו בטח לא סיבה לוותר. ראי בזה יום מנוחה לשרירים ולנפש וחזרי להתאמן ביום אחר. איך אמרה סקרלט אוהרה ? tomorrow will be another day.


X האתר יעלה בעוד שניות